PLAC ZBAWICIELA

Pamiętacie słynną Tęczę na Placu Zbawiciela w Warszawie? W 2014 roku zapadła decyzja o jej rozebraniu, ale nikt nie wiedział, co postawić na jej miejscu...

Nasza propozycja nowej instalacji: symbol heteroseksualizmu!

Są tematy, obok których ciężko przejść obojętnie – zwłaszcza, jeśli są notorycznie nagłaśniane przez media. Jedną z takich spraw była właśnie kontrowersyjna instalacja na Placu Zbawiciela. Słynna tęcza szybko przerodziła się symbolem środowisk LGBT. Wiedzieliśmy, że temat wywołuje kontrowersje, czego dowodem były nie tylko gorące dyskusje w sieci, ale także przypadki podpaleń. Pewnego dnia dowiedzieliśmy się, że cała instalacja ma zniknąć z placu pod koniec 2015 roku. A wiadomo, życie nie znosi przecież próżni. Postanowiliśmy więc zainicjować dyskusję o tym, co mogłoby się pojawić w tym miejscu. Pierwszą propozycją, jaka przyszła nam do głowy, był międzynarodowy symbol heteroseksualizmu. 

Działanie

Wizualizacja przedstawiająca nową instalację na Placu Zbawiciela

Big Idea była tutaj bardzo prosta: skoro przez kilka lat na Placu stał symbol homoseksualizmu, to teraz dla równowagi można by tam postawić coś, co kojarzyłoby się z heteroseksualizmem. Postanowiliśmy utrzymać nasze nowe dzieło w modnej konwencji pikselowej, aby lepiej wpasowało się w gusta hipsterów bywających w okolicach.

Medialna kampania PRowa oraz promocja w social mediach

Założyliśmy komitet społeczny, który miał promować inicjatywę oraz wysłaliśmy stosowny list z projektem do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego miasta Warszawy.  Potem w zasadzie wystarczyło już tylko zawiadomić media (zaczęliśmy od NaTemat), aby nadać akcji rozpędu. 

Chcesz wiedzieć więcej o całej akcji?

Chcieliśmy zrobić coś fajnego, co pobudzi społeczeństwo do dyskusji

Zainteresowanie tematem przeszło nasze najśmielsze oczekiwania!

Efekty

Temat przetoczył się jak lawina przez większość znanych mediów internetowych w Polsce. Dodatkowo na różnych portalach społecznościowych oraz na forach trwały zażarte dyskusje odnośnie tej koncepcji – czy ona jest słuszna, czy może wręcz przeciwnie…? A oto, co osiągnęliśmy dzięki całej akcji:

publikacji w ogólnopolskich mediach
komentarzy pod artykułami
wzmianek o Placu Zbawiciela 2016

No działo się całkiem sporo. Tym razem jednak nie chodziło nam o promocję agencji 8k, lecz o przeprowadzenie ciekawej akcji społecznej na zasadach non-profit. No nie ma co ukrywać, cieszyliśmy się z ogólnopolskiego fejmu – przecież prawie każdy lubi, jak mówią i piszą o jego dokonaniach!

Po Tęczy na Placu Zbawiciela zostały już tylko wspomnienia, ale temat jest wciąż żywy

Publikacje

Oni o nas napisali – dziękujemy! 

Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących tej historii, to po prostu kliknij!