Janusz Wójcik
Jeden z najsłynniejszych polskich trenerów piłkarskich powraca jako personal coach!
Nietypowa promocja bardzo nietypowej książki
Tym razem ogarnialiśmy promocję najnowszej książki jednego z najsłynniejszych polskich trenerów : Janusza Wójcika. To człowiek, który zdobył z naszą drużyną srebrny medal na Igrzyskach Olimpijskich w Barcelonie, doprowadził do tytułu mistrzowskiego Legię Warszawa, a także z sukcesami prowadził piłkarską reprezentację Polski w latach 1997-1999. Jak widać to nie byle kto, lecz postać bez wątpienia barwna (również jeśli chodzi o tematy pozaboiskowe).
Mimo całej sławy trenera Wójcika doskonale wiedzieliśmy, iż łatwo nie będzie. W końcu czasy mamy takie, że wypromowanie książki to nie jakaś tam miękka gra, ale twarda, męska rozgrywka. W takiej sytuacji postawiliśmy więc na niekonwencjonalny koncept kreatywny: Janusz Wójcik zostaje coachem personalnym, a oprócz tego wypuszcza na rynek swój własny napój energetyczny o nazwie Wójt. Temat na czasie i do tego nieco kontrowersyjny, więc musiało się udać!

Co zrobiliśmy
Przygotowanie spotu viralowego oraz treści na landing page
Kluczowym elementem było stworzenie mocnej koncepcji kreatywnej, tzw. Big Idea. W ślad za tym poszedł pomysł na filmik viralowy oraz na clickbaitowy landing page – wszystko utrzymane w prześmiewczej i nieco ironicznej konwencji. Oczywiście musieliśmy pamiętać tutaj o 2 rzeczach: po pierwsze cała akcja musiała wyglądać na wiarygodną, a po drugie nie mogliśmy zgubić tego, co najważniejsze, czyli informacji o najnowszej książce trenera Wójcika.
Kampania promocyjna w social media
Nasz koncept kreatywny nie był może super oryginalny, ale za to niezwykle i podatny na naturalne rozpowszechnianie się w social mediach. Oczywiście, musieliśmy przeprowadzić pewne działania promocyjne: umieściliśmy materiały w sieci (w tym na kilku dużych funpagach), wysłaliśmy informacje z linkami do dziennikarzy z naszej press list oraz ogarnęliśmy najpopularniejsze portale z lol contentem (Kwejk, Repostuj.pl).
Mówiąc szczerze to była jedna z najbardziej ciekawych i udanych kampanii promocyjnych polskich książek w ostatnich latach!
Dzięki naszej akcji trener Wójcik powrócił z przytupem na salony i przypomniał o sobie wielu potencjalnym nabywcom swojej książki.
Efekty
Było więcej, niż dobrze! Film stał się viralem na YouTube, a media szybko podchwyciły samą akcję (co zresztą zakładaliśmy od samego początku). Zainteresowanie Internautów także było ogromne. Jako ciekawostkę dodamy jeszcze fakt, że bardzo wiele osób zadeklarowało chęć uczestnictwa w szkoleniach prowadzonych przez trenera Wójcika. To pokazuje, że nasz bait z coachingiem był zaiste słuszną linią.
Dodamy jeszcze, że film viralowy osiągnął ponad 62000 wyświetleń na Facebooku, a oficjalny fanpage Wójcika zlajkowało ponad 1000 osób. Profit!
Twitter oszalał
W ciągu zaledwie kilku dni profil twitterowy trenera zaczęło obserwować ponad 5000 użytkowników. Szczerze mówiąc mało który coach może się pochwalić takim wynikiem, nawet po kilku latach. Do tego doszło ponad 1000 różnych wzmianek, co dodatkowo poprawiło i tak już niezłe zasięgi. Zresztą sami oceńcie – screeny poniżej. #coachmentalny #golimyfrajerow #wojcikwygryw

Sporo tego było w każdym razie, a nie o wszystkim jeszcze wiemy. Dzięki temu fejmowi o nowej książce ze wspomnieniami trenera dowiedziało się ok. 100 000 osób (ostrożne szacunki). Ilu z nich zakupi książkę? Wierzymy, że całkiem sporo.

