Prowokacja, która wzburzyła środowiska prawicowe
Postanowiliśmy stworzyć napój, który wywoła szok i niedowierzanie samym swoim pojawienie się na rynku. Ostro, ale czasami tak trzeba. Co było głównym motywem takiej decyzji? Z pewnością chęć poznania reakcji społecznej na tak mocny branding patriotyczny. Spodziewaliśmy się tzw. shistormu, ale to, co stało się w rzeczywistości, przeszło nasze najśmielsze oczekiwania.

Działanie
Przygotowanie projektu graficznego
Długo zastanawialiśmy się nad tym, czy zrobić bardziej łagodną wersję, która będzie jedynie nawiązywać do postaci Żołnierzy Wyklętych, czy też może pójść na całość. Zdecydowaliśmy się na tę drugą opcję – w końcu jak coś robić, to na 100%!
Działania promocyjne w SM
Ten temat w zasadzie nie wymagał od nas żadnego wysiłku – wrzuciliśmy projekt napoju na kilka grup facebookowych, co w zupełności wystarczyło. Oczywiście, później musieliśmy odpowiadać na pytania zadawane nam przez dziennikarzy, żeby nie było za łatwo.

W ciągu kilku dni napój Żołnierze Wyklęci stał się jednym z najpopularniejszych energetyków w Polsce
Jedni go znienawidzili, inni pokochali, ale prawie nikt nie przeszedł obok niego obojętnie
Efekty
Ostry fejm – to najlepszego określenie tego, co działo się wokół Żołnierzy Wyklętych. Cała burza trwała przez niecały tydzień, ale wygenerowała większe publicity, niż kampania reklamowa za setki tysięcy złotych. Tym sposobem sprawdziło się znane, branżowe powiedzenie, że „nieważne, jak mówią – ważne, że mówią”.









W USA branding patriotyczny wykorzystujący symbole narodowe jest bardzo popularny i nie budzi kontrowersji
Polska jednak nie jest jeszcze gotowa na produkty tego typu - być może za kilka lat to się zmieni
Fejmu ciąg dalszy
A tutaj jeszcze kilka screenów ze wzmiankami
